Samarbejdspartnere

Center for Børns Udvikling

I Aalborg Kommune arbejder sundhedsplejersker, socialrådgiver, pædagoger og psykologer med Familierettede indsatser. Vi tilbyder rådgivning og vejledning i forbindelse med børns udvikling og opvækst.

Formålet med tilbuddet er at sikre en målrettet tidlig forebyggende indsats til børnefamilier 0-6 år, samt yde en tværfaglig og koordineret indsats over for børn og deres familier i et tæt samarbejde med relevante samarbejdspartnere herunder dagpleje, daginstitutioner og områdets sundhedsplejersker.

Center for Børns Udvikling tilbyder råd og vejledning om børn med særlige behov samt undersøgelse og afklaring af behov for særlig indsats.

Forældre kan selv henvende sig til Center for Børns Udvikling og rådgivningen kan foregå anonymt. Rådgivningen kan foregå både i barnets hjem, dagpleje, eller i daginstitution. Dette gælder også i forhold til private dagpasningstilbud.

Sundhedsplejerskerne i Center for Børns Udvikling yder derudover en generel vejledning om børns sundhed og trivsel til daginstitutioner og den kommunal dagpleje.